en månad och två ljus

En månad idag. Jag och Jocken. Jepp. En intensiv månad, men ändå inte. En underbar månad. Ser fram emot flera till.

Andra advent idag. Ingen vidare julstämning än. Vi var på julfest hos en klasskompis igår. Blev inte så mycke jul där heller. Det blev fyra cider och en halv öl. Lite snurrig och gapig blev jag allt. Längesen jag drack något i alkoholväg kan jag meddela. När vi kom hem låg vi och såg på Fuglesangs färd upp mot rymden. Sen däckade vi ganska snabbt.

Seeeega imorse. Klev upp vid två, med en aningens huvudvärk. Sen har vi inte gjort nått vettigt alls. Var ute och gick en sväng. Nu ikväll har vi dock satt upp en mysig lampa ovanför skrivbordet. Det blev väldigt bra måste jag säga. Skönt att ha en riktig kääär i huse, som kan skruva och greja. (Jag kan faktiskt också skruva och greja, men nu hade jag glömt mina skruvmejslar hemma i Lunnedalen, så Jocke fick ta med några.)

Nu ska jag krypa ner i sängen och ta hand om min stackars Joakim och hans märkliga klämmärke på armen, eller är det ett blåmärke, eller ett födelsemärke, eller ett köttsår, eller eller eller???!!



Hooo de da??!

Kommentarer
Postat av: Jokk

Hooe deei dåh?

2006-12-11 @ 00:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0