Ettårsjubileum

Ja, idag är det precis ett år sedan jag tog mitt körkort. Jag kommer ihåg det som om det va igår. Jag har nog aldrig varit så nervös som jag var när jag satt och väntade på körläraren den förmiddagen. Känslan i magen. Huvva! Sen fick jag världens simplaste sväng att köra. Samma väg som jag körde dagligen. Fånigt, men det var ju bra för jag klarade det. "Ja Lisa, man får väl gratulera till körkortet då", sa han och gav mig det där papperet. Otroligt skön känsla! Sen kom pappa och hämtade upp mig och skjutsade mig tillbaka till jobbet. Han hade köpt en rattmuff till mig. Haha! Det hade ju blivit lite dumt om jag inte hade klarat provet. Sen kom Erik och hämtade mig med toyotan när jag hade slutat och jag fick köra hem i världens oväder. Ösregn och ishalka. Det var läskigt, men jag fick prinsesstårta när jag kom hem. =)
Körde mycke bil den vintern. Fick en rejäl sladd en gång och var nära att glida in i en mötande bil, men han väjade undan som tur va. I somras var det dock roligare och köra. Saknar verkligen att köra bil nu när jag bor här uppe. Speciellt nu när vi skaffat en Saab 9-5. Så jäkla skön att köra. Älskar att svänga ut på E4:an från våran utfart och stampa gasen i botten. Snabb acceleration på den pärlan. Den är till och med bättre än Jockes vrålåk, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0