Fläng

Ja, då var man inflyttad och klar då. Eller klar och klar. Mycket kvar att göra, men jag har iaf varit och fixat lite grejer idag. Gardiner, tyg till en kudde, antennkabel til tv:n, stearinljus och sådana där stora blockljus eller vad de kallas. Riktigt mysigt med lite levande ljus i rummet, speciellt nu när det blir mörkt fort ute. Luktar gott gör det ju också. =)

Sitter på skolan nu och tänkte skriva ut nå anteckningar från gårdagens föreläsning, men kom på att jag glömde adressen till kurshemsida. Suck! Har inte fått böckerna jag behöver än heller. Kommer nog inte hinna svara på alla frågor till seminariumet imorrn, men men, inget att göra åt...

Det har varit ett jäkla flängande idag. Vid tio cyklade jag in till skolan och tog ut pengar. Lämnade cykeln där och tog bussen till stan. Köpte de där grejerna och tog bussen hem till Rullstensgatan. Käkade lunch och tog en promenad till skolan för att hämta cykeln. Det hela skulle inte alls vara så bökigt om det inte hade ösregnat heeela tiden. Jag är dyngsur om skorna och fötterna. Träffade på en kille från klassen på väg hit också och vi stod ju och surrade ett tag.. och blev blötare... Han berättade att han skulle prova på klättring på Iksu. Klättring är kul. Provade det för några år sedan. Svårt, men kul. Bra träning för hela kroppen.

Men flängandet tar inte slut där. Ska nu ta cykeln upp till Erik för att lägga över lite bilder som jag tagit på rummet och för att sedan förhoppningsvis kunna hämta ut böckerna på kiosken. Sen måste jag ju handla också. Har ingen mjölk. Galet! Jag kunde inte käka min älskade gröt imorse =( Sen ska jag hem och titta lite på frågorna och försöka få in kanalerna på tv:n och om jag känner mig själv rätt så kommer det ju gå åt skogen. Får nog ringa Erik eller nån för assistans.

Funderar på att köpa mig en dator ändå. Känner att jag inte klarar mig utan, tragiskt nog. Men är man nörd så är man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0