Boring/bored

Yes, I am. Jag är både tråkig och uttråkad.
Uttråkad för att jag läser en väldigt dålig bok och fattar ingenting av det jag läser. Dessutom ska denna urdåliga bok utmynna i nån sorts eximinationsuppgift där man ska analysera boken och koppla till en annan bok. Detta ska vara gjort till på fredag!! Seriöst, vad har jag gett mig in i?!! Suck. Hungrig är jag också.
Anledningen till att jag beskriver mig själv som tråkig är egentligen ganska många, men just nu tänkte jag på en specifik grej. Folk runt omkring mig verkar liksom veta exakt vad de ska bli och vad de vill göra med sina liv, men det vet verkligen inte jag. Sociolog, vad är det liksom? Ungefär den bredaste utbildningen som går att hitta. Vet inte ens om det är det jag vill bli. Är intresserad av människan och så, men är jag det om fyra år? De flesta omkring mig vet vad de ska bli och brinner för det. Lärare, sjukgymnast, naprapat osv. Konkreta yrken liksom. Fan.

Nu kan min plötsliga pessimism bero på att jag för tillfället inte är på topphumör. Är väldigt hungrig, less och nerslagen av den där förbenade boken. Förhoppningsvis blir det bättre, för annars kommer jag inte att orka ta mig igenom den där boken. Tankarna flyger liksom iväg och texten fastnar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0