Bussn´

Jag har åkt buss kontinuerligt i ca 4½ år och aldrig missat den. Idag var det minst sagt nära. Hoppade på den vid det första rödljuset, fast chauffören ville inte släppa in mig. Tillslut öppnade han och sa typ "Smart att passa tiden." Ah men va fan då! Ibland kanske det är mycke trafik eller nått annat som hindrar en.
Annars bestod resan mest av att försöka läsa. Gick inte så bra. Satt mest och lyssnade på en väldigt pratglad 10-åring, som nog skrämde upp gubben som satt bredvid. Hon pratade verkligen hela tiden. Lillgammal minsann. Sen kom en blind kille, lika pratglad, och satte sig bredvid en annan kille. Fan, jag måste lära mig att stänga av omvärlden ibland. Sitter jämt och lyssnar på sånt som jag inte har att göra med. Dålig vana.

"Hemma" nu alltså. Ganska skönt. Skola imorrn, mindre skönt. Träningen räddar dock dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0