borta bra, men haga bäst

Är hemma i Övik för att jobba nu två dagar. Första dagen var idag. På dagiset alltså.

En treårig pojke frågade mig om jag kunde hjälpa honom att gräva i sandlådan. Världens roligaste pojke. Sådär lillgammal och förståsigpåig. Och han är väldigt duktig på att prata för att vara i den åldern.
När vi sitter där och gräver säger han:
- Jag tror att du har gosiga kinder.
- Jaha, sa jag och fortsatte med att fråga om han hade gosiga kinder också.
- Jaa, det är klart jag har, men pappa han har inte så gosiga kinder, säger han då.
- Nähä, varför inte då? frågar jag.
- Gubben har ju inte rakat sig på flera dagar. Han är ju alldeles stickig, säger han som om han vore sin egen mamma.

Så jäkla kul barn kan vara ibland.



Inflyttad och nästan hemmastadd i lägenheten på Haga nu. Synd att man fick lov att åka där ifrån så snabbt bara, men jag är ju tillbaka tidigt på torsdag, så jag missar inte så mycket. Nu har vi fått tv och internet iaf. Så nu har man ju att göra på dagarna. Bilder kommer nog inom kort. Vi vill ju få lite ordning innan vi visar upp den liksom. Den blir riktigt mysig iaf. Lite kallt på golvet, men det fixar foppatofflan alldeles utmärkt.


Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0