hemma

Hemma i Övik igen. Ja, det är alltså Övik som bär beteckningen "hemma" just nu. Men bara fram till vi hittar nått i Sundsvall. Det får gärna bli nu snart.

Var upp till Umeå över dagen idag. Avslutade mitt medlemskap på Iksu. Tungt. Men ekonomin finns inte och nu bor jag ju inte där längre. Låg och funderade lite igår. Kändes jobbigt att flytta därifrån. Nu har jag ju inget eget. Är ju gäst var jag än kommer. Självklart kan jag ju bo här, men det är ju bara tillfälligt och jag har ju inte direkt något eget här längre. Igår kväll kändes allt detta lite jobbigt. Men nu efter att ha varit där uppe för nästan sista gången så känns det bättre. Nydalahöjd är ett avslutat kapitel nu. Klart man kommer att sakna det mysiga stället och läget, men jag ser det bara som en god erfarenhet. Nu kan jag ju rekomendera Umeå och Nydalahöjd till andra. Men den största saknaden kommer nog att vara till Iksu. Underbarare gym finns inte. Det är nog där jag har känt mig som mest hemma faktiskt. Inget gym i Sundsvall kommer att kunna ersätta älskade Iksu. Fjantigt, men sant.

Lugn kväll ikväll. I morgon blir det nog en dag med skotern. Blir nog superhärligt. Det sägs ju ska bli fint väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0