hulken

HERREGUD! Igår var jag med om det största i idrottsväg nånsin för min del. Jag var nämligen på plats och såg när Modo Hockey slog ut Timrå i sista och avgörande kvartsfinalmatchen. Lyckan när Svartvadet sätter avgörande pucken i sudden är ganska obeskrivlig. Och jublet. Aldrig varit med om liknande. Magiskt!

Mycket annat har förståss också hänt. Jocke kom upp i onsdags och vi var på kvartsfinalmatch nr. 5, som inte alls var lika rolig som den igår. Tung förlust. I fredags tog vi Jockes nya bil upp till Umeå en snabbis för att hämta lite grejer i lägenheten. Halvrolig resa. Fint väder, men blåsigt och femmans växel ville bara hoppa ur hela tiden, så jag fick hålla fast den med foten hela vägen upp och ner. Lite tragikomiskt kanske. Men förra ägaren av bilen skulle kolla upp det där imorrn. I lördags blev det vildmarksbad. Vaaaaarmt i vattnet, men otroligt kallt och blåsigt när man klev upp. Huuua! På söndagen gick man mest och väntade på att klockan skulle slå matchdax. Lite pinnbrödsgrillning hann vi iaf med. Sen började det kräksnöa. En decimeter på en timme ungefär. Färden till och från Swedbank var alltså mindre kul, men vad gör det? VI VANN!!!! - Va, va, va, va det? Svart, svart, Svartvadet!!!

Angående rubriken. Innan match igår skulle jag ta på mig ett par strumpor. Jag böjde mig ner och hörde hur det rismade till bak på ryggen. Tänkte inte mer på det, men när jag skulle lägga mig på kvällen såg jag att min älskade skjorta hade spuckigt i sömmen. =( Men men, det är väl sånt man får ta när musklerna växer. =)

Kommentarer
Postat av: Johannes

HA HA!

2007-03-19 @ 20:08:58
URL: http://huns.blogg.se/
Postat av: Jokk

Modo är bäst i Västernorrland. Punkt.

2007-03-19 @ 23:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0