slagen men lycklig

Ja, så skulle man väl kunna beskriva min tillvaro just nu. Förutom att jag besitter en otrevlig, men igenkännande magsmärta, så finns det en hel del annat som bitchslapat mig den senaste tiden. Har för tillfället inget hem, inget jobb, inga pengar. Okej, det där låter drastiskt. Jag har ju självklart någonstans att bo, hemma i Lunnedalen, men mitt rum uppe i Umeå är tömt och mitt liv där uppe är nu officiellt avslutat. Blandade känslor. Skönt att få det gjort, men ändå svårt att släppa något. Men punkterna gällande jobb och pengar är inga överdrifter. Inget jobb så långt ögat kan nå, men jag var på en intervju om sommarjobb på Ikea idag. Intressant upplevelse. Det var en gruppintervju med fem personer närvarande. Det gick ganska bra. Annat som har gnagit på mitt samvete är valet jag måste göra innan den 15:e april. Måste välja vad jag ska plugga till hösten. Just nu känns det som om jag har bestämt mig, men jag väntar någon dag innan jag skriver på och skickar in ansökan.

Trots alla dessa så kallade bekymmer kan jag faktiskt kalla mig lycklig. Det är vår och jag har världens finaste kille att gå vårpromenader med. Längesedan jag mådde så här bra faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0