söndagslördag

Ja, det har känts som en söndag idag faktiskt. Saker som vi har varit ganska söndagiga.

Vi låg extra länge i morse. 11.30 kom vi upp och fick i oss gröten. Sedan tog vi golfen ut till Matfors. Där blev våra Ikeavana händer och hjärnor utnyttjade till att bygga ihop ett fint köksbord i ek, plus några stolar, en pall och en lampa. Efter detta blev vi bjudna på grillspett och potatisgratäng. Läskigt gott. Och jag lyckades med att inte söla på de "kolvita" stolsdynorna, för att citera en pojke på dagis.

Efter en promenix och lite lek på en dagisgård begav vi oss in till stan igen. Klockan var bara 20.00 så vi åkte upp på södra berget och gick den förbenade Tarzanstigen. Fan, vi skulle upp till nått jävla torn och sen ner på nått konstigt sätt. Och jag fick en smärre panikkänsla. Vägrade gå ner den vägen. Jag tänkte att nu när jag väl har fått ett sommarjobb tänker jag inte gå och bryta benet. Så jag fick klättra tillbaka vägen vi kom i stället. Med hjälp av Jocke såklart.

Sedan rullade vi ner för hela berget. Vi kom fram till järnvägen ungefär. Nu sitter/ligger vi i soffan och känner oss allmänt slöa. Jag med min förkylning och Jocke som håller på att utveckla en egen sådan. Imorgon åker vi upp till Övik. Jag ska jobba hela veckan. Förmodligen hinner vi med en sväng på badhuset under veckan.

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0