Oturshand

Jag undrar väldigt mycker över varför jag  målade mina naglar just igår när jag inte gjort det på hur många månader som helst. Jag visste ju att jag skulle jobba nu i helgen och då får man aldrig behålla något nagellack. Naglar brukar ryka lite nu och då när man jobbar. Speciellt när man ska montera en massa vagnar, vilket jag såklart gjorde idag.

Idag råkade mina händer, eller min högra hand för att vara mer precis, ut för lite mer än avskavt nagellack och brutna naglar. Med min första kund för dagen skulle jag visa hur man fäller ihop en vagn. Självklart lyckas jag klämma mig på nått underligt sätt. Det gjorde oerhört ont, men det vill man inte visa för kunden, så jag höll minen och gick iväg in på lagret och kved lite i smyg.

Trots min skadade hand gick dan här dagen faktiskt som en dans. Ganska mycket kunder och en del saker att montera upp och märka. Monterade tre vagnar och märkte bland annat 250 haklappar.

När jag kom hem for jag direkt och handlade middag bestående av potatisgratäng, fläskfilé och stekta champinjoner och sockerärtor. Mycket gott. Här kommer dock min oturliga högerhand med i bilden igen. Jag skulle riva skivor av potatisarna med rivjärnet. Det gick sådär... Jag slant och skar upp ett riktigt djupt jack i tummen. AJAJ! Det blödde riktigt mycket, men det var bara att dra på ett plåster och fortsätta riva potatis och hacka lök, med en påse runt tummen också såklart. Joakim kunde inte ta över eftersom han stod i sovrummet och målade. Han köpte färgen idag. En gråbeige nyans. Det ser ut att bli väldigt fint. Tyckte inte alls om den ljusblå färgen som var innan.

Nu ska jag ligga och dega i soffan en stund innan det blir dags att börja flytta in grejerna in i sovrummet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0