Träningsvärk

Det är en så grym känsla när man vaknar och sträcker på sig och känner att musklerna i kroppen är alldeles ömma och möra. Träningsvärk är bland det bästa som finns.

Nu på morgonen har jag suttit och påtat med ett träningsprogram för de kommande två veckorna. Jag kommer inte att köra så hårt såhär i början, utan jag börjar istället lite lugnt med många och inte allt för tunga reps. Det är tråkigare att träna så, men det är välbehövligt när man inte tränat på ett tag. Efter de där två veckorna passerat ska jag köra igång med tyngre vikter - ska jag få riktig träningsvärk.

Gud, jag känner mig nästan fanatisk just nu, men så är jag. När jag känner mig peppad inför något kör jag på det till 110 procent. Det gäller bara att behålla den motivationen hela vägen, men när man väl börjar märka att träningen ger något brukar inte det vara något problem.

Nu ska jag gå och hämta ut ett klädpaket på posten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0