godissylt

Idag var det dags för delmoment 2 på denna termin. "Stryning och utvärdering" kallas det visst. Låter ju sådär lagomt intressant, men en av de två lärarna vi kommer att ha verkar helt okej. Något som förbryllar mig är dock hur vi ska hinna med tre gruppuppgifter och en individuell uppgift på fem veckor. Det hade visst inte ens lärarna tänkt ut. Framförhållning, yes sir!

Det blev en jäkligt tidig morgon idag. Klev upp 06.30 för att åka med bussen som gick 07.22. Vi började 8.15 idag, men slutade vid tolv som tur var. Så nu har jag hunnit med att baka chokladbollar och ringt till jobbet för att meddela min ankomsttid imorgon. Det är Babykväll imorrn på jobbet från 19.00 till 21.00. Jag ska åka ut vid 13-tiden för att montera upp vagnar i massor, samt skriva försäkringar och tjafs. Kan bli spännande. Hoppas bara att jag håller mig frisk fram till dess. Jocke har nämligen legat febersjuk hela helgen, men jag har inte blivit snorig ens. Väntar bara på att det ska slå till.

Ikväll blir det hockey på tv:n. Linköping-Modo. Kan bli tungt. Sju på skadelistan.

Innan dess hade jag tänkt att hinna med lite work out på gymmet. Får bli en tidig lunch.


Angående rubriken. En liten grej vi skojade om på skolan idag. Jag berättade att jag var på Ica kvantum i fredags och skulle handla. Där hade de extrapris på lösviktsgodis, 3,90:-/hg. Det var MYCKET folk kan jag säga. Jim drog ett ganska klockrent scenario, som mycket väl skulle kunna stämma:

En familj plockar på sig typ 8 kilo godis och fryser in skiten för att ha kvar hur länge som helst, kanske till och med göra sylt av det. "Då sitter de där i november och knaprar på sina sega och ruttna godisbitar och njuter av hur billigt det var när de köpte det i februari... Idioter."

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, jag har tagit bort din kommentar. Men det är ingen fara, jag tror inte personen (du vet vem) läser min blogg :-D

Visst gjorde Joakim ett bra jobb med min blogg, jag är jätte nöjd! Försökte göra det själv men jag förstod inte alls hur man skulle göra. O för Joakim tog det knappt en timme. Jag är nog väldigt otekninsk av mig, haha

Hoppas det går bra på jobbet i morgon, kan tänk mig att det blir full rulle :-D

2008-02-26 @ 22:42:25
URL: http://www.majjjsan.blogg.se
Postat av: Malin

Jag kan tänka mig att det var helt galet mkt folk
:-D Förstår om du är helt slut efter en dag som denna.

Vad snällt att du ordnat med stolen!! Tack så jätte mkt!!
Blir så nyfiken på hur den ser ut, haha. Vi får ta o ses ngn dag då ni kan, är iof ingen bråttska

2008-02-27 @ 23:00:45
URL: http://www.majjjsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0