Home sweet home

Väldigt skönt att få komma hem till Övik över helgen. Det har inte varit en lugn stund kan jag säga.

Först visade det sig att vår bil är mer trasig än vi trodde, så vi kunde inte ta den upp till övik, så vi fick låna Jockes föräldrars bil. Vi kom upp strax innan åtta på kvällen. Åt god tacopaj och kollade på Let´s dance.

På lördag morgon klev jag upp tidigt (ja, alltså vid nio) för att följa med Ida på hennes ridning. Alltid lika kul och se henne rida. Synd bara att hon fick en sådan tjurig häst som inte villa göra sådana där dressyrsteg. Vet inte vad de heter med de går i alla fall åt sidan och korsar frambenen över varandra. Ser ungefär ut som om hästarna ragglar runt på stan med en bira i handen.

Efter ridningen åkte vi hem för att snabbt åka iväg igen. Vi for till Swedbank för att kolla in en av marres kompisar som spelade i Modos juniordamlag. Efter det åkte vi hem för att stoppa i oss en macka och sedan åka iväg till Getinghov för att åka lite skridskor. Jag var lite ranglig till en början, men på slutet när jag fick in tekniken gick det riktigt bra. Åkte runt, runt tills jag nästan spydde. Jäklar vilken mjölksyra jag fick i benen. Och det kändes dagen efter kan jag lova.

På kvällen blev det laxmiddag och melodifestival. Jag kan vid mitt liv aldrig förstå varför en sådan som Christer Sjögren kan gå vidare till final. Vart är världen påväg?!!!

Jaja, han kommer inte ha någon chans i finalen i alla fall. På söndag blev det lite sovmorgon. Klev upp vid 11, käkade frukost/lunch och åkte sedan iväg till Idbynskolan för att Ida skulle få åka lite skridskor (hon var inte med när vi var på Getinghov). Efter det åkte vi och kollade in kusin Stefan och Pernillas nya hus. Herregud vilket hus! Stora och väldigt många rum. Jättefint verkligen.

Det blev en tidig middag runt halv fyra. Mamma, pappa och Ida skulle på teater klockan fem och vi skulle åka hem till sundsvall.

Måste säga att det var väldigt skönt att få komma hem till Övik. Var ju faktiskt ett tag sedan. Synd att det inte var så fint väder bara. Mest regn och mulet. Självklart blir det fint väder idag istället när man ska upp till Härnösand och sitta inne hela dagen.

Här kommer lite bilder från helgen.


Ida rider dressyr på Allegro (tror att han hette så).


Det var halt både på isen och bredvid.


På väg hem. Högakustenbron och samtal i bil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0