Student och Nationaldag

Kom igår kväll hem från familjen i Övik. Det var hur bra som helst att få vara hemma ett par dagar. Sen att det var medelhavsvärme gjorde ju inte saken värre. Sommar i Lunnedalen är bland det bästa som finns.

På torsdagen var vi på stan hela dagen för att kolla in alla glada och fina studenter. Vi var även hemma hos ett par kompisar till Marie och grattade dem. Men innan allt detta var vi uppe tidigt på morgonen för att gå på minsta syster Idas sista skolavslutning på Idbynskolan. Hon gick ut sexan och agerade konferansier tillsammans med en klasskompis och gjorde detta väldigt bra.

Här kommer ett bildkollage från dagen:


Torsdagen var utan tvekan årets varmaste dag hittills. På vädret sa de till och med att den högsta uppmätta temperaturen i landet var i Övik. Grymt! Och det kändes vill jag lova. Alla kläder var genomblöta av allt svett. Mysigt, eller hur? =)

Från fredagen har jag tyvärr inga bilder då batteriet på kameran tog slut. På förmiddagen var i alla fall pappa och jag ute och premiärpaddlade med kajaken. Det var huuuur härligt som helst! Vattnet var alldeles stilla och solen stekte. Vi var ute i lite mer än en timme. Jag kan lova att det känns i armar och axlar idag.

På eftermiddagen var vi på stan och kikade på lite nationaldagsfirande. Mest för att Ida var med och drillade.

Nu ska jag fortsätta dricka cider. Ikväll blir det utekväll med Joakim och Ekan. Vi får se hur sent det blir. Jobbar helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0