Nyheter från en risig Lisa

Hösten är här och med den kommer den obligatriska höstförkylningen. Har varit risig i ett par dagar nu. Antar att det kommer nu när man börjar slappna av efter en helt galen sommar med massor av jobb, flytt, renovering och jobb igen. Att inte kroppen har sagt ifrån tidigare förvånar mig...

Jag jobbar i alla fall min sista helg på Barnens Hus nu och som omständigheterna ser ut just nu så blir det tyvärr inte så mycket mer jobb där. Men! Hör och häpna! Jag har fått ett annat jobb! (Utan att ens ha sökt det ska tilläggas =P) För ett par veckor sedan fick jag ett erbjudande om att börja jobba extra på Gardincenter som ligger i samma hus som Barnens Hus. Det handlar om varannan helg och några vardagskvällar i veckan. Perfekt för mig som pluggar med andra ord! Kan man tacka nej till ett sådant erbjudande? Jag tror inte det! I måndags fick jag provjobba och det kändes bra. Mycket nytt att ta in, men det ska nog gå bra. Ska provjobba idag igen mellan 13 och 19, sedan hoppar jag på schemat.

Känns såklart väldigt spännande att prova på något helt nytt. Är dock egentligen inte så mycket för att vara nybörjare på saker. Jag vill helst kunna allt på en gång =) Men det funkar ju inte och det vet jag. Det gäller att öppna öronen riktigt och ta in allt nytt, så ska jag nog lära mig. Det får ta den tid det tar.


Lisa mot nya äventyr =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha jaa hoppas du kommer trivas!!! Varsågod... ;-P



Kram på dig

2009-08-21 @ 11:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0