Julen 2009

God fortsättning på er! Julen är förbi igen och det gick lika fort som vanligt. Jag och Joakim kom hem från Övik och Lunnedalen på eftermiddagen idag. Det bästa med julen är nog att få vara hemma med familjen. Och i år har det varit extra härligt då jag haft möjlighet att varit hemma över en vecka.

Egentligen har det väl inte hänt så jättemycket att berätta om. Man har ju liksom mest slappat och haft det lugnt och skönt. Men lite bilder kan jag ju bju' på =)


Lunnedalen är faktiskt som finast på vintern.

Haha! Pappa körde upp traktorn i backen så att jag, Thomas och Ida såg nått i mörkret när vi skulle åka matta.

Det var ett riktigt praktexemplar till gran som pappa hittade i år.

Mamma dukar fram ost och kex kvällen innan julafton. Mumsigt värre!

Julaftonskväll och lilla Ida (som blivit stor) delar ut julklapparna.

Skoteråkning i mellandagarna. Ida åker efter på mattan. Finns det nå vackrare än en riktigt snötäckt skog?!

Pappa kör och jag sitter bak på skotern och håller koll på Ida.

På vägen hem idag på nya fräscha vinterdäck. Skuleberget i sikte.

Nu väntar nyårsafton. Blir lite skridskoåkning på morgonen för oss ute i Matfors. På kvällen dyker det upp lite folk och festar in det nya årtiondet med oss. Gott nytt år lite i förskott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0