Matlagning

Mobiltelefonen nedan är nu beställd för er som har anteckningsblocket i handen. =P

Jag har börjat med en ny grej nu den senaste veckan. Matlagning har jag inte riktigt varit så förtjust i. Nu när man bor hemifrån och inte har någon som lagar mat åt en måste man ju liksom bara finna sig i det och ställa sig där vid spisen. Den senaste veckans påfund har dock gjort matlagningen en aningen lättare. Jag letar upp recept för några dagar framåt (helst en vecka) och skriver en handlingslista utifrån dem. På så sätt slipper man hålla på att komma på vad man ska äta varje dag. Det slutar ofta i fiskpinnar eller köttfärssås. (Förmodligen är jag sist i världen med att komma på detta knep.)

Dagens middag blev nog den bästa hittills. Vanliga köttfärsbiffar med gräddsås kryddad med chilisås och sambal oelek, samt potatis och stekta grönsaker till detta. Hur gott som helst! Såsen gjorde riktigt mycket.

Imorgon blir det nog pastasås med lax och lime. Den är riktigt god den med.


Här finns receptet!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

tasteline.com kan man få en veckomatsedel mailad till sig. Kan man välja mellan vegetariskt, smalt eller grönt har jag för mig. Dessutom får man förslag på efterrätter på helgerna. :) Fast det är bra mycket konstiga saker som en skogsboeende som jag inte kan få tag på. :)

Själv önskar jag att jag hade tid att laga mat! Eller att jag gillade köttfärs eftersom jag har ca 100 kg.

2009-02-11 @ 10:11:50
Postat av: BG

Det fanns en tid när även vi gjorde matsedel för varje vecka... det var då det. Men smart är det!

2009-02-15 @ 20:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0