Febertoppar och plugg

När man har en stackars sambo som aldrig får bli frisk och en tenta att plugga till så blir det inte mycket till helg.

I lördags tog vi oss i alla fall ut till Matfors för att kika på EM-möbler och se om de hade nån fin soffa. Vi blev även bjudna på fika av Joakims familj, sedan åkte vi hem för att se hockeyn. Vid denna tidpunkt var Joakim faktiskt ganska pigg och funderade på om han kanske skulle gå på jobbet idag (måndag).

Natten till söndag kom dock ännu ett bakslag. En riktig febertopp på natten och han var riktigt dålig hela söndagen. Jag förstår inte vad det är han har drabbats av för megavirus. Han har ju varit sjuk sedan juldagen, ofattbart! Och inte kan vårdcentralen hjälpa till med något heller. "Det kommer att gå över av sig själv." "Vi kan inte göra något." "Drick citronvatten." Suck! Det kan ju inte vara bra att ha feber tre veckor i rad, tänker jag... Men det är väl bara till att hålla tummarna att han blir bättre snart.

Själv har jag pluggat mest hela dagen idag. Klockan 16.45 ska jag på yoga på friskis tänkte jag, sedan blir det västernorrlandsderbyt ikväll. Spännande!


Seger, tack!

Kommentarer
Postat av: Mike Zuccarello Aasen

Pers 7:a går verkligen inte av för hackor där minsann!

2009-01-12 @ 18:25:03
URL: http://hajkpojken.blogspot.com
Postat av: Mysan

Ta en titt

2009-01-12 @ 22:37:34
URL: http://www.metrobloggen.se/8508

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0