Host host

Fredag och jag sitter och slappar i soffan och försöker hämta energi. Jag som tyckte att jag var frisk igår fick känna på annat när jag kom till jobbet. Huvudvärk, snuva, ingen ork och en hemsk hosta. Det är liksom en helt annan grej att sitta hemma och känna sig pigg och komma till jobbet där man faktiskt måste aktivera sig.

Gillar verkligen inte den här hostan jag drabbats av. Det sitter liksom djupt ner i bröstet och när jag andas  låter det sådär rossligt. Vet inte riktigt vad man gör åt sånt, men har köpt Bisolvon som ska vara slemlösande. Hoppas det hjälper. Skönt att jag inte hade heldag idag i alla fall. Börjar kl 15, så jag behöver inte ta ut mig helt och hållet idag. Ska ju orka med att jobba helgen också.

Typiskt att typ hälften av oss på jobbet är sjuk nu när vi har som mest att göra. Julen ska skyltas fram och julgalna kunder börjar strömma in.

Nä, nu ska jag snyta mig. Trevlig fredag på er!

Kommentarer
Postat av: Gittan

Snälla Lisa, jag vill inte skrämma upp dig (men kanske ge dig en spark i häcken), kolla genast att du inte har nya influensan. När det sitter så djupt så kan det gå över i lunginflammation.

2009-11-06 @ 12:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0