Gränslöst tråkigt!

Hur kan en bok om ett så intressant ämne vara så jäkla tråkig?! Håller på att avverkar boken "Gränslöst arbete" inför ett seminarium i Östersund på torsdag. Boken handlar om hur arbetslivet idag har förändrats och hur gränsen mellan arbete och övrigt liv/familj börjar suddas ut. Intressant, eller hur? Men genom att trycka ihop texten så mycket som möjligt och göra den så liten som möjligt har författaren lyckas utforma en riktigt tråkig bok.

Medan jag läser tänker jag mest på annat. "Ska jag ta en paus från styrketräningen en vecka, så min onda rygg får komma tillrätta?" "Vad ska vi äta för middag?" "Vad ska vi välja för tapeter till vardagsrummet?"

Inte går läsandet direkt bättre av att vår granne ovanför sitter och ylar och spelar nått konstigt på sin gitarr heller...

Nu blir det lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0