Framförhållning

Idag har jag tvättat. Av ett antal mer eller mindre bra anledningar var det ganska så exakt en månad (!) sedan jag tvättade sist, så ni kan ju tänka er hur stor tvätthögen var. Hann tvätta alla kläder idag. Sängkläder och handdukar får jag ta till veckan.

Efter tvätten var tvättad klar tog vi en prommis ner på stan där det blev fika och inhandlande av en supersnygg skinnjacka till Joakim, på rean såklart. Vi har faktiskt varit väldigt duktiga och haft framförhållning båda två och köpt oss varsin vårjacka på rean. Jag köpte en fjällrävenjacka på outleten i Övik och Joakim fick sin skinnjacka för halva priset på Carlings.

Titta så fina! Nu åker de upp på vinden och plockas fram lagom till att vårvärmen dyker upp.

 

På tal om ingenting, eller på tal om kläder kanske. Hade på mig ett par jeans idag som egentligen inte är så gamla, men ändå hunnit blivit lite för små. Jag hoppas såklart att det är jag som gått upp i vikt pga träningen och inte att det beror på att jeansen har krympt =P I alla fall, det är ett ganska så kul fenomen det där med för tajta jeans och tjejer. Varför ska vi bums ta på oss så tajta och osköna byxor?! Trosorna korvar upp sig när man ska dra på sig jeansen och höfterna som man hade innan man drog på sig jeansen förflyttar sig upp till midjan och man får härliga så kallade "lovehandles" precis ovanför linningen (jag som typ aldrig haft "lovehandles" blir såklart glad, men det är ju tråkigt att höfterna ska försvinna på köpet). Dessutom går det ju inte att sitta i jeansen utan att knäppa upp knappen och det stramar väldigt obehagligt när man går i branta uppförbackar (märkte jag idag). Varför plåga sig så i onödan? Dumt!


Nu blir det strax middag. Det blir så lyxigt som blodpudding idag =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0