Vikt

Efter att ha springit in och ut ur provhyttar på Birsta i lördags har jag blivit väldigt uppmärksammad på min klena kroppsbyggnad. Jag har alltid varit smal, men just nu är jag bara väldigt less på det. Jag vet att många är väldigt avundsjuka på mig som kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt. Jag ser detta dock som ett problem. Lite former skulle faktiskt inte skada.

Med min höga ämnesomsättning är det i princip omöjligt att gå upp i vikt, men jag ska göra ett tappert försök. Börja käka mera och äta fler gånger om dagen, mer mellanmål och sånt. Mycket protein och kolhydrater. Joakim har tagit på sig att hjälpa mig så att jag verkligen håller mig till detta.

Det dumma är ju att jag mår ju inte dåligt som det är nu. Jag klarar mig väldigt bra med den mängd mat jag äter just nu. Är typ aldrig sjuk och har inga andra matrelaterade problem heller. Det är nog det som gör det så svårt att ändra rutiner, eftersom att jag inte mår dåligt av de jag har nu.

Men nu ska jag banne mig, från och med idag, börja äta mer och bättre mat. Tyvärr har jag helt tappat lusten för gymmet, så vi ska försöka börja springa istället. Premiär ikväll. Jag vet att löpning inte är lika bra som styrketräning när man vill gå upp i vikt, men det är bättre än ingenting när motivationen tryter. Jag får lyfta lite i Joakims hantlar här hemma.

Nä, nu ska jag klä mig för årets första joggingrunda. Vi får se hur det går. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0