majblomman

image148

Åhh, det kom alldeles nyss förbi en pojke på kanske 8 år och sålde majblommor. Han var hur söt som helst, så jag kunde inte låta bli att köpa några blommor. Han började småprata lite och berättade hur bra det hade gått att sälja i området. Han lät sådär lillgammal som vissa gör. "Jag och min kompis Tommy fick ihop 50 kronor i förra huset." Han betonade verkligen 50 kronor och tyckte det var hur mycket pengar som helst. Så gulligt. Tänk vad lite man begärde när man var liten.

Sitter nu och varvar ner efter en skoldag. Strax blir det till att sätta igång med middagen. Sen ska vi iväg och träna och efter det skulle Jon kommer förbi och se hockeyn och kanske nån film. Trevligt med lite sällskap. Då får man en anledning till att plocka i ordning här hemma. =)

Äntligen en vårdag! Även fast man vet att det förmodligen inte kommer att hålla i sig, så blir man alltid lika hoppfull när solen och värmen dyker upp. Man får hålla tummarna för att det inte kommer nån mer snö i alla fall. Hellre regn, så att snön försvinner helt.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Jag siktar på att bli den förste på skolan som har kortbyxor år 2008, så jag hoppas vädret håller i sig!

2008-04-15 @ 20:56:06
URL: http://meekahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0