Mer najs än bajs

Shit, vart tog dagarna vägen?! Känns som att det var måndag igår och jag önskade att den här sista skolveckan skulle vara till ända. Imorrn är det ju redan fredag. Oftast är det väl så att när man vill att dagarna ska gå fort gör de inte det och när man vill att de ska gå sakta, går de fort.

Jag överlevde i alla fall skoldagen, även om det var riktigt tungt mot slutet då vi gick igenom ett avsnitt som högst troligt inte kommer att vara med på tentan. Snacka om att tankarna lätt vandrar i väg åt annat håll då.

Vi har alltid väldigt intressanta och roliga samtal i bilen på vägen till och från Härnösand. På vägen hem idag pratade vi om konsten att kunna njuta av livet, trots att man kan ha sina dippar ibland. Karro sa en ganska bra grej: "Bara livet är mer najs än bajs är jag glad..." Man behöver liksom inte vara happy-go-lucky jämt. Bara man kan lära sig att ta vara på de stunder då man faktiskt mår bra så tror jag att man kommer långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0