Träning

Som de flesta av er säkert har märkt så fyller träningen en stor del av min vardag nuförtiden och har gjort det de senaste månaderna. Mitt främsta mål med träningen är att gå upp i vikt, det är också därför jag tränar styrketräning mestadels.

Enligt mig är faktiskt styrketräning den allra bästa och roligaste träningen, både för kropp och huvud. Det finns inte många träningsformer som ger lika bra självförtroende som styrketräning. Man lär känna kroppen oerhört bra och det blir så tydligt när man gör framsteg och får slänga på en extravikt på stången. Det blir liksom konkret.

MEN, trots att träningen ger mig väldigt mycket och lär mig att tycka om min kropp mer och mer, så har faktiskt även jag mina svackor då jag inte alls tycker att träningen ger så mycket som jag vill. Varför händer det ingenting? Jag vet att många är avundsjuka på att jag får vara smal utan att "kämpa" för att vara det, men för mig är det inte alltid så kul. Jag har ju mina begränsningar och kommer aldrig att kunna få några latinokurvor, hur mycket jag än vill.

Läste dock en bra grej någonstans. Tror det var en personlig tränare som hade intervjuats. Han sa att alla kan inte få en J.Lo-rumpa eller Jessica Albas mage. Han menade dock att alla kan sträva efter att skapa den bästa versionen av sig själv. Man ska aldrig jämföra sig med andra och det är ju så sant! Tänk vad man skulle må bra om man slutade titta på alla runt omkring som bär på helt andra gener än en själv och försöka bli någon man inte är.

Mitt mål med träningen är som sagt att gå upp i vikt. Det är viktigt med mål, men jag tror den största utmaningen för mig och för många med mig är att sluta jämföra sig med andra och istället se till sin egen framgång i förhållande till ens förutsättningar. Sträva efter att skapa den bästa och sundaste versionen av sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0