advent nr.3

En lång dag av läsande väntar. Läsande på datorn. Mindre kul kanske, men jag får ta en paus för att gå på Iksu, så jag ska nog klara mig.

Kul att träffa farsgubben igår. Han var uppe med jobbet för att se Pistvakt. Lite avundsjuk blir man ju allt. Vi fikade iaf på Nya konditoriet. Mysigt där. Köpte en kofta till pappa. En sån där gubbkofta med knappar, som han skulle ha på kvällen. Till mig själv köpte jag ett par skotskrutiga knästrumpor till min hängselklänning.
Har kommit på mig själv att jag börja fundera på julkläder. Har lite att välja på, men jag känner att jag saknar en underdel. Skulle helst av allt vilja ha en svart kjol, eller kanske ett par svarta shorts. Men jag får klara mig med det jag har. Absolut inga pengar kvar nu.

Börjar sakna familjen riktigt mycke nu. Missar så mycke nu under jul känns det som. Idas lucia, som sägs ha varit väldigt bra tex. Hon sjöng och läste dikter. Liten bli stor.



Sen hade hon nån hopptävling igår på ridningen. Bara på skoj, men ändå. Hon kom vidare till omhoppningen. Stolt storasyster, jajjemän!

Nä, nu ska jag börja läsa.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Sjukt fort tiden går.

2006-12-17 @ 11:58:09
URL: http://svartkajal.blogg.se
Postat av: Marie

Stolta storasystrar, det är vad vi är!

2006-12-18 @ 19:22:47
URL: http://mariegid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0