korthittat, eller?

Det var ett tag sedan nu. Har haft annat för mig kan man säga.

Jäkligt underbar helg faktiskt.

Fast det började ju redan i onsdags.

Åkte hem till Lunnedalen på onsdag eftermiddag. Skönt att komma hem till familjen igen, även om det bara var över en natt. Lyxigt att slippa laga mat och diska och så. =)


På torsdag förmiddag åkte pappa och jag in till stan för att kolla in nya gallerian Port 9. Fyra klädaffärer och ett fik. Inte helt färdigt kanske. Jack & Jones var dock riktigt fräscht. Pappa köpte ett par jeans där. Snygga. Jag tyckte dock att de som var lite slitna var snyggare, men han påstod att han inte kunde köpa "trasiga" jeans heller. Haha! Efter stadsbesöket skjutsade pappa ut mig till dagiset som jag jobbade på förut. Jag var riktigt nervös faktiskt. Vet inte varför. Var kanske rädd att barnen inte skulle känna igen mig. Men så fel jag hade. Så fort jag öppnade dörren ropade en pojke "Heeej Liiiisa!!" och en annan "Varför var du borta så länge?" och "Varför jobbar inte du här längre?". Jag blev ganska förvånad, men glad såklart. Sen var det en tjej som var lite osäker till en början. Hon tittade snabbt på mig och sedan tittade hon bort. När hon sedan tittade lite mer noggrant kände hon igen mig och sken upp som en sol och gav mig en stor kram. Åhhh, de är så fina. Fröknarna blev glad av att se mig också. Jag hoppas verkligen att jag får jobba där i sommar. Det skulle vara riktigt kul!

På torsdag kväll var det hockey såklart. Så skönt att få träffa Jocken igen. Ganska kul att träffa lillebror Mikael också. =) Sen var det ju ganska grymt att Modo spelade skiten ur ett klent Timrå också. 8-1. Herregud!! Buss från Övik till Umeå. Hemma vid tolv ungefär.


Skola på fredag. Tacopaj gjord av Jocke med familjen Gidlunds recept. Grymt god! Han kan han också ju. =P Den spisades på golvet i mitt rum framför tv:n. Så blir det när man bor litet och utan extrastol. Idol finalen på kvällen. Markus var helt klart den rätta att ta hem matchen. Sen blev det en promenad i mörkret. Mysigt.


På lördag tog vi det lugnt till en början. Vid ett åkte vi in till stan. Jocke hittade ett par grymt snygga jeans på JC. Wrangler, oh yeah! Hemmagjord pizza blev det på kvällen. Shit va gott! Har glömt att det smakar så bra.


I söndags blev det träning på förmiddagen. Inte alls nå hårt. Har kört ganska lugnt i veckan. Mest provat på de nya övningarna jag ska köra och så. Fick inte jocke att träna. Men han följde med och tittade på iaf. Det får väl duga än så länge. Sen var det snabbt hem och käka tacorester och duscha. Sen in till stan igen för att hämta ut jeansen Jocke köpte. De hade sytt upp dem en aning. Så jävla snygga! Blir riktigt avis. Vill också ha Wranglerjeans. Sen var det ju tänkt att han skulle hem på söndag, men vi hade inte alls lust att skiljas redan då, så han bestämde sig för att skita i jobbet och stanna en dag till. Guld!


Idag hade jag föreläsning på fram till tolv, sen gick jag hem för att käka lunch. Det blev korv och makaroner med stekt ägg. Det låter kanske simpelt, men icke. Inte när man håller en person i ena handen hela tiden man lagar maten. Vi for runt som ett par siamesiska tvillingar där i köket. Riktigt imponerad är jag över att vi faktiskt fixade allt med bara varsin hand. Teamwork. Haha! Morotsskalningen var nog mest komplicerad. Vi åkte in till stan en timme innan hans buss skulle gå för att äta nått på stan. Det blev Subway. Sedan upptäckte vi en underbar affär. Lagerhaus. Jag visste att den funnist ett tag i stan, men hade aldrig gått dit. Trodde bara att det var en massa dyra kläder som jag inte alls har råd med. Men det var inte alls nån klädesaffär. Det var en prylaffär utan dess like. Så jäkla mycke bra saker. De hade till och med en hel sektion med "slå in-grejer". Det skulle syrran älska. Måste dit och köpa snören och ljus och en massa annat imorrn. Tungt att säga hej då till Jocke som vanligt, men han kommer ju på fredag igen, så det blir inte lika lång väntan den här gången. Skönt!


Oj, va mycke det blev nu då. Aja, den som orkat läsa har väl kommit fram till att jag inte skrivit nått vettigt alls i princip. Men det brukar ju min blogg gå ut på allt som oftast, så varför bryta det mönstret?


Imorrn får jag reda på hur tentan gick. Har inte hunnit bli nervös än. Kanske ska ta och bli det nu snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0