Tråkdagsång

Ont i magen. Vet inte om det beror på träningen eller om det är vanligt magknip. Förmodligen en blandning. Cyklade runt Fjärdänget nyss. Låg i sängen och stretchade efteråt. Lyssnade på Thåström och kände mig allmänt down. Blåser som fan gör det ute också, suck. Trist dag.

Söndagmåndagsång - Thåström
Det är ett party nere på gatan
Men jag ska inte gå
Har man levt så här länge
Är det som man varit på allihop
Och jag har ingen kärleksång till nån ändå

Vad bryr jag mig om sånt strunt
Vad bryr jag mig om sånt
Man vet att man är hemma för stan är likadan
Man vet att man är hemma
Men det är ändå inte samma sak
Vad bryr jag mig om fredag
Vad bryr jag mig om lördag
Det här är en söndagmåndagsång

Alla adresser som jag haft här
bara Strindberg kan ha haft fler
Nä förresten jag tror att jag vinner över honom med
Och sen en morgon när man vaknar
har man gått ett helt varv runt
Man är tillbaks på samma gata
tillbaks på samma punkt

Man vet att man är hemma för stan är likadan
Man vet att man är hemma
Men det är ändå inte samma sak
Vad bryr jag mig om fredag
Vad bryr jag mig om lördag
Det här är en söndagmåndagsång

Massa människor säger hej
jag kan bara namnet på en del
Jag säger hej tillbaks och jag låtsas att jag vet
Folk jag inte sett sen nån gång när vi va punk
Men jag är glad att se att dom lever
och tiden stannar en sekund

Man vet att man är hemma för stan är likadan
Man vet att man är hemma
Men det är ändå inte samma sak
Vad bryr jag mig om fredag
Vad bryr jag mig om lördag
Det här är en söndagmåndagsång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0