Långdag

Åh, herregud. Århundradets längsta skoldag. Kom hem NU. 18.00. Och for hemifrån 9.30. Det är en galet lång dag för Lisa. Och inte var den speciellt rolig heller.
Från 10.15 till 12 fick vi oss en rundvandring på biblioteket och vi fick lära oss att söka böcker och artiklar i deras databas. Ganska soft, men trist. Åt min allra första lunch på skolan idag. Köttfärspaj blev det. Ganska gott faktiskt. Satt och diskuterade träning och stockholm med en kille från klassen. Jag fattar inte vad det är med stockholmare egentligen. De tror på fullt allvar att alla som bor i Sverige vet hur stockholm ser ut och vad alla ställen heter och ligger. Så är det inte!
Från 13.15 till 16 hade vi föresläsning om kvantitativ metod. Shit! Bara en massa siffror och tabeller och tjafs. Höll på att somna ett antal gånger under den lektionen. Och så blev man ju lite deprimerad när man satt och tittade ut genom fönstret. Det blev bara mörkare och mörkare och när vi slutade var det kolsvart. Mysigt när man sitter hemma, men inte när man ska gå hem. Man ser inte de hala fläckarna och risken att bli påkörd av en cyklist är betydligt större än i dagsljus. Men innan jag gick hem hade jag en del saker att uträtta på skolan. Kopierade en massa papper med en klasskompis och självklart strulade det ju till sig, men jag tror vi fick med allt tillslut. Sen skulle jag träffa Emelie, som slutade klockan fem efter sin första skoldag. Alltid lika kul att träffa Emelie. Det kommer konstant ut småroliga saker ur den människan. Som efter hennes toabesök idag. Jag citerar: "Vad var det där för jävla syndaflod?! Det tog ju aldrig slut!" Det ska tilläggas att hon hade varit nödig i cirka 3 timmar. Haha!
Nu är jag hemma. Slängde av mig i princip allt så fort jag kom innanför dörren. Man blir galet varm av att gå ska jag be att få tala om. Ska nog försöka fixa mig nån mat nu. Magen kurrar.

Kände inte av nått i höftböjarn igår på träningen förresten. Konstigt, men otroligt bra. Var dock av någon underlig anledning helt orkeslös i baksida lår. Fattade inte varför bencurlen var så otroligt jobbiga helt plötsligt. Men men, nån gång ska man väl ha en formsvacka också. Allt annat gick ju lika bra som vanligt iaf.


Kommentarer
Postat av: Johannes

Har du aldrig varit på sööööder va? på medis! ;P

2006-11-07 @ 18:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0