Övik

Man kan säga vad man vill om Övik, men fan att jag gillar staden. Kanske beror på att jag inte är här så ofta numera, men det är ändå nått speciellt och charmigt med en lite mindre stadskärna.
Hittade ett par tights på Team Sportia. Alldeles för dyra, men det var de enda i min storlek i hela stan, så det fick bli dem ändå. Jag kommer ju använda dem mycket iaf.

Shit. Fick värsta suget efter sötsaker när jag kom hem. Sprang direkt ner till frysen för att titta om det fanns nå bullar, men icke. Får nog ta och baka mig en kladdkaka ikväll. Jag äter ju inte sånt uppe i Ume. Har aldrig tid att baka och har inte ingredienserna heller. Hoppas det blir nå gott till middag. Pannkaka kanske? Det är ju trots allt torsdag. Haha! Ja, det låter minsann som att pappa börjar vispa smeten nere i köket. Köket är förresten nästan färdigt nu. Det är så kul när man inte är hemma så ofta. Det hinner liksom hända en hel del. Som nu, nu har pappa satt upp kaklet. Riktigt snyggt. Mörkgrått. Nu är nästan allt klart tror jag. Bara nå lister och några "dekorationskakel" kvar. Snajsigt värre blir det.

Vädret har varit helt underbart idag. Riktigt höstigt. Sol och färgglada träd. Skulle lätt kunna ha suttit och glott ut genom fönstret hela bussresan ner, men jag var tyvärr tvungen att läsa hela vägen. Så kan de gå. Men vi ska ner till stranden en sväng senare och titta på bastubygget, så jag får passa på att njuta av den fina naturen då istället. Tar nog med mig kameran om det fortfarande är fint väder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0