Från hem till "hem"

Jaha, då har man varit hemma en helg då. Inte fått nått vettigt gjort. Inte läst ett dugg nästan. Mest gått igenom vad uppgiften går ut på och förberett mig mentalt för en jävulsk vecka. Ja, eller två egentligen.

Var nyss och handlade med Marre. Fan va skönt det va att få köra bil igen, trots att det bara var Volvon, som går lite sisådär för tillfället. Nu ska vi snart göra middag. Nudelwok med kyckling i wraps. Hur gott som helst! Klockan 18.30 går bussen upp till Ume igen. Ska faktiskt bli skönt att komma "hem" igen. Man får lite mer gjort där uppe liksom. Inte lika mycket störande moment som här hemma. Dumt att åka hem när man har mycke plugg egentligen, men samtidigt vill man ju träffa familjen. Aja, inte så mycket att göra åt. Taskig tajming den här gången bara.

Fan jag fyller ju år snart. Känns konstigt, men snart är det bara en vecka kvar. Har inte hunnit tänkt ut vad jag vill ha heller. Det har varit så mycke nu med skolan och allt, tiden går väldigt fort när man hela tiden har saker att göra. Men det är bara bra. Då har man inte så mycke tid till att grubbla, vilket jag kan vara ganska bra på.
Vet inte när nästa hemresa blir. Antingen nästa helg eller helgen därpå. Ska ju ha nått kalas för släkten, men vet inte vilken helg som passar bäst. Det får ju helst inte krocka med skoljobb igen. Men det ordnar sig, som alltid... (typ..)



På tal om ingenting... Fy fan vilken sjuk värld vi lever i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0