Punka

Mm, det var just en trevlig eftermiddag.
Tog för en gång skulle med mig en påse att täcka sadeln med, ifall det skulle regna, innan jag for iväg till Iksu. När jag har kommit kanske 50-60 meter håller jag på att bli påkörd av en jävla grävmaskin. Klarar mig undan och fortsätter att cykla i godan ro. Efter ytterligare kanske 20 meter hör jag hur det pyser från framdäcket. SUCK! Punka. Som tur var var jag precis vid Ica så jag ställde cykeln där och började gå i väldigt rask takt för att hinna till passet. Kände verkligen att det var längesedan jag gick nån längre bit. Ont i smalbenen! Hann precis till Funkpasset jag skulle gå på. Det var inte så kul idag. Instruktören var otydlig och hade en väldigt trist koreografi. Jahapp, sen var det bara att bege sig hemåt igen då, till fots. Tråkigt så in i bomben. Och ingen mat fanns det hemma så jag fick kila in på ica och köpa lite. När jag var där inne ringde pappa. Alltid kul att snacka med honom. Han skulle på Modos match ikväll. Snacka avis jag är då!! Frågade hur man lagar ett "punkat" däck och det lät som en jävla procedur så jag väntar med det till imorrn. Faan, måste ta en väldigt tidig buss imorrn bitti för att hinna till skolan.
Ja, efter den här eftermiddan mår ju inte mitt knä bättre precis. Jävligt ont! Har lindat in det i en halssduk. Vet inte om det hjälper, men det känns ju lite bättre iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0