Tjöta på

Åååh, men fatta skön säng jag har då. Underbar! Nybäddad och allt.

Stan lite senare idag. Ska kolla på träningskläder, träningsskor, jeans, jacka och så. Fast bara för att jag ska kolla på så mycket saker betyder inte det att jag kommer att komma hem med bilen full precis. Jag hittar sällan det jag vill ha och blir oftast snål när det gäller dyra saker.

Fan, ibland kan jag önska att jag var kille. De kan liksom vara coolare och göra coolare saker än tjejer. Fatta schysst att spela hockey och komma ut på isen och värma upp till görbra musik (Danko Jones - Baby hates me). Det är lite av en omöjlig dröm för mig. Visst, tjejer kan också spela hockey, men det är ändå inte samma sak. Det är dessutom så mycket enklare att umgås med killar. Inget krångel, inget överanalyserande. Fast det finns ju saker som är betydligt coolare när en tjej gör det. Till exempel lumpen. Det är liksom inget speciellt om en kille gör det, det är en större prestation om en tjej gör lumpen. Skulle va kul att ha gjort lumpen, men det är för sent nu och dessutom skulle jag nog inte klara av det. 
Nu tycker folk säkert att jag är lite weird, men va fan. Jag kan verka väldigt mjäkig och tjejig, men nånstans i mig tror jag att det gömmer sig en liten killgen  =) Men jag får nöja mig med att vara tjej. Vi har ju faktiskt mycke som inte killar har, förutom det uppenbara =P, så har vi ju mycke snyggare kläder och skor tex. Mycket mer att välja på liksom. Dessutom får vi dansa. Ja, det får ju killar också, men hallå, hur många är det som gör det egentligen? Kan förresten Nike Rockstar-dansen utantill nu. Körde igenom den några varv igår kväll. Lisa, det där skulle du ju ha gjort för tio år sedan, sa mamma. Sant, men det fanns inget sånt i övik när jag var nio, så drömma går ju.

Fan vilken konstig blogg det blev. Vet inte om jag fick fram det jag ville. De flesta kommer nog att missuppfatta allt, men det får ju stå för dem. Jag vet vad jag tycker och vill och bryr mig faktiskt inte alls vad alla andra säger. Killar är coola, ja, men jag är tjej och jävligt nöjd med det. Om jag hade varit kille hade jag ju inte kunnat vara med killar liksom, if you see what I meen...

Sluttjötat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0