Guldrus

Oj oj. Mycket som har hänt sedan sist känns det som. Har varit dålig på att uppdatera bloggen.

Det bästa av allt som hänt de senaste veckorna är förståss GULDET. Helt obeskrivligt vad glad man är. Ganska sjukt att de faktiskt gick hela vägen. Festen i Övik var nått i hästväg. Som en stor jäkla hockeyvåg som svämmade in över hamnen, över Swedbank och upp mot staden. Jag tror nog att hela kommunen blev hockeydränkta. Helt underbart att se faktiskt. En sådan glädje. Vågen har inte dragit sig tillbaka ännu. Den ligger fortfarande och pårlar bland gator och torg. Var på arenan idag för att köpa sm-guldtshirts. Shit vad det var urplockat där och det stod minst 20 ouppackade lådor där inne. Och mycket folk. På en vanlig vardag liksom. Det är hockeykultur det.
Grymt skönt att sätta hobbytyckare som Wikegård på plats också.

Annat bra som hänt.. Jo, vi har fått en lägenhet. Äntligen. En mysig liten tvåa på Haga. Inflyttning imorgon. Ska bli riktigt skönt att få ett eget krypin. Då slipper vi känna oss i vägen. Ska bli riktigt kul att få inreda och greja nu. En ny soffa är redan införskaffad. Grymt snygg! Divansoffa.

På jobbfronten ser det väl inte ljusare ut, men jag har lämnat in en hel del CV:s, så till sommaren har jag väl förhoppningsvis något. Vikarierar en del på dagiset just nu, så någon form av inkomst har jag ju iaf.

Nä, nu ska jag återgå till beundrandet av min guldtröja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0