köttmelodi

Det var ett tag sedan nu. Har hunnit vara hemma i en vecka nu och det har hänt lite allt möjligt.

I onsdags (alla hjärtans dag) var Jocke och jag och käkade på restaurang Varvsberget. Det var gott, men vi fick världens sämsta platser. Mitt i restaurangen vid entrén ungefär, så man såg inget av den fina utsikten.

I fredags var vi på stan en sväng. Mycke melodifestivaldravell och mycke folk, men vi tog oss fram. På kvällen agerade jag frisör åt syrran som skulle på 18-årsfest. Sen blev det till att hämta henne på natten. Vad gör man inte..

Igår blev det ännu en tur på stan. Köpte mig ett par fina skor, som jag egentligen inte hade råd med, men nån gång måste man ju skaffa sig ett par finare pjuks. När vi kom hem skulle Jocke och jag tillaga middagen. Fläskfilé och potatisgratäng. Jag började skära upp köttet och det luktade lite misstänksamt. Jag skyllde på katten, men det fortsatte att lukta. Ännu värre när vi öppnade det andra köttpaketet. Då luktade det fan surströmming. Det var inte långt ifrån att frukosten kom upp. Huua! Vi slängde ner allt i en påse och for på coop och köpte nytt. Mycket godare. Det blev en väldigt lyckad och omtyckt middag.

Efter klockan 18 klämde vi in 6 pers i bilen och drog iväg mot Swedbank Arena och Melodifestivalen. Väldigt kul måste jag säga. Man får en helt annan bild av arrangemanget när man är där på plats. Rätt vinnare blev det också.
När vi kom hem fick cheesecake och kiwi avsluta dagen.

I morse blev det en brakfrukost och sedan en tur med skotern ut till Sälskäret för seriös korvgrillning. Alltid lika gott.

Nu väntar våffelmiddag och ännu en slöarkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0