sol

Sitter i soffan, strax på väg ut för att steka mig i solen. Kom nyss hem från stan. Har varit och klippt mig på min lediga dag. Det blev bra tycker jag. Kul att få klippa sig hos nån man känner.

Typiskt att det ska bli fint väder över helgen också. Jag jobbar ju både söndag och lördag. Men men, pengar är pengar och pengar behövs. Jag tycker iaf att jag hunnit utnyttjat mina två lediga dagar bra. På tisdag kväll åkte vi upp på norra berget och grillade med Jockes jobbarkompisar. Riktigt kul faktiskt. Vi gick till det där Ufo:t som finns mitt ute i skogen. Eller ja, ufo och ufo, en stor rund cementplatta varifrån man har en jävligt härlig utsikt. Norrlands Guld om ni förstår vad jag menar. En av Jockes jobbarkompisar tog med sig sin kompis från San Francisco. Hon var jäkligt cool. Hon kunde sjunga (väldigt bra!) och pricka plastmuggar med körsbärstomater. Medan jag var chaufför och nykter blev de allra flesta ganska förfriskade, vilket inte gjorde kvällen tråkigare precis. Sen skulle vi ner på stan och kolla in Jespers lya, ovanför handelsbanken. Tydligen skulle vi upp på taket också. Jag hade ingen aning om vad jag gav mig in på. Jag trodde seriöst att min sista stund var kommen. Vi klättrade upp på en ranglig stege längs det branta taket och väl där uppe var det bara en 40 cm bred gallergång som höll oss från att inte kana ner från taket. Räcke fanns det inte så gott om heller. Jag bokstavligen skakade när jag stod där uppe, men det var ju fin utsikt.

Igår var vi och kollade på jockes brorsa som hade match mot Gif:arna på Norrporten Arena. Alltså de små Gif:arna. Där satt vi i två timmar med stekande sol. När vi kom hem upptäckte vi våra trevliga brännor. Jag har nu en röd haklapp under halsen. Jippiiii! På kvällen drog vi ut till Matfors och såg på fotbollen.

Nä, nu ska jag klä om till solarstassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0