hemmafru?

image164

Idag har jag fått mycket gjort.
Känner mig väldigt duktig. Jag har hunnit med att läsa de 70 sidor som jag hade tänkt läsa. Satt ute i solen i en och en halv timme och läste, så jag fick lite ljus på mig. Vid lunch kom Joakim hem och vi betalade hyran och alla räkningar för denna månad innan han rullade ner till jobbet igen.

När jag läst färdigt tog jag tag i disken. Jag rengjorde även fläkten ovanför spisen och efter det dammsög och skurade jag hela lägenheten. Vädrade rejält, både balkongdörren och köksfönstret stod på vid gavel. Skönt med lite frisk luft inne i lägenheten. När jag var färdig med allt detta for jag till Ica och storhandlade. När Joakim kom hem vid halv sex hade jag precis börjat med tacopajen.

Är lite imponerad att jag hann med allt detta idag. Det är skönt att vara effektiv ibland.

Har även skrivit en lista på allt som bör inhandlas imorgon på Birsta. Denna lista innehåller allt från fönsterputs och foundation till joggingskor. Vi kommer ränna runt över hela Birsta tror jag. Systembolaget ska även invigas för vår del. Så skönt att de också flyttat ut till Birsta. Då slipper man stressa för att komma dit till klockan tre.

Nu ska vi förmodligen ta fram godisskålen snart och bänka oss framför tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0