Jag ska bli "Gainomax" igen!

Det var sköööönt att få komma tillbaka till gymmet och lyfta lite skrot igen. Nu har jag köpt ett terminskort också, så nu är det ingen återvändo.

Idag körde jag mest överkroppen, eftersom jag varit dålig i nacken och även känt av ryggen litegrann under hela sommaren. Det blev ett pass bestående av hantelpress, latsdrag, rodd, marklyft, rygglyft och lite MAQ-övningar.

Ibland tänker jag tillbaka på tiden uppe i Umeå och hur pass mycket jag tränade då. Jag gjorde inget annat kändes det som. Men det hade sina förklaringar. Jag pluggade och bodde i en studentkorridor som var tråkigare än tråkigast och hade inte så många lektioner i veckan. Det blev alltså långa och tråkiga dagar. Sen att världens bästa gym (IKSU) låg bara 500 meter från min bostad gjorde ju inte saken värre. Där spenderade jag större delen av min lediga tid - och jag älskade det. Det var så skönt att komma in genom Iksus dörrar. Alla problem och funderingar bara rann av en.

Vältränad blev man ju också. Som max tog jag 55 kg i både benböj och marklyft. Alltså ca 3 kg mer än min egen vikt just då. Det var häftigt. Jag kommer ihåg att en del i klassen kallade mig för "Gainomax" bara för att jag drack gainomax då de andra klasskamraterna drack kaffe, dvs ofta. Mitt liv då såg ganska annorlunda ut motför nu.

Självklart skulle jag vilja ha tiden och motivationen att träna lika hårt nu som då, men mitt liv ser som sagt väldigt annorlunda ut nu. Nu har jag faktiskt saker att fylla min fritid med, förutom träning, och det är jag glad för.

Men jag kommer fortsätta med träningen nu, men med måtta. Men minst 2 ggr/veckan blir det. Man vill ju må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0