dubbel hyra

Fick en lapp med posten idag. Den var från vår hyresvärd. Han skriver att han saknar vår hyra från december. Inte så konstigt kanske, med tanke på att vi aldrig fick något inbetalningsavi den månaden. Vi letade som galningar, men hittade inget. Ringde honom nyss och han sa att det kunde stämma att han glömt att skicka oss en avi. Tack för den! På grund av hans slarv måste vi alltså betala dubbla hyror denna månad. Det hade man ju inte riktigt räknat med. Som om det inte är tajt nog med pengarna. Det kom väldigt olägligt kan jag tala om. Fick ett meddelande idag om att vår säng har kommit. Där ryker 5000 kr till. Suck! Aja, det är tur att man har pengar undansparat, men det känns ändå trist att behöva gräva där allt för ofta.

Bajs. Jag som var så sugen på att köpa nya glasögon också. Antar att man får vänta med det ett tag. Typiskt, eftersom jag precis har hittat ett par supersnygga.

Någonting positivt med den här dagen än så länge då? Njaaoo.. Jag är ganska klar med min hemtenta och det känns ju skönt. Inlämning på torsdag och då är jag ju i princip helledig imorgon. Sen blir jag även ledig fredag, men ska jobba helgen. Sen kör termin 2 igång. Spännande.

Nu ska jag glo på lite tv.

Kommentarer
Postat av: B1

Det låter inte så kul det där med hyran ;/

2008-01-15 @ 13:27:25
URL: http://sistersinall.blogg.se
Postat av: Martin

Dåligt av hyresvärden att glömma att skicka till er, känns lite oproffisionellt.

2008-01-15 @ 13:31:33
URL: http://tillsammans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0