granen ska ut

Home alone ikväll. Jocke var/är på Scottie Pippens match med Sundsvall Dragons. Det var visst nån tillställning både före och efter matchen som de skulle gå på.

Jag har varit hemma och bara tagit det lugnt. Slöat framför tv:n, gjort och käkat tacopaj, gått ner på Statoil och köpt godis, käkat godis, sett på basketmatchen, Let's Dance och The Aviator.

När jag satt och tittade på tv:n hör jag något konstigt ljud från granen. Lät som att det var en katt som lekte med julgranskulorna. Gick lite närmare för att titta och märkte att det "droppar" barr från granen på julgranskulorna. Bara jag petar lite på den så rasar det en massa barr. Ganska kul faktiskt. Klädde av granen, både pynt och barr. Imorrn tror jag att vi ska städa bort julen. Skönt, men samtidigt lite tråkigt. Vi som hade en sån fin gran.

Nä, nu ska jag se lite på Friends och vänta på att Jocken ska komma hem från krogen.

Kommentarer
Postat av: Mikael

Det gör mig stolt över att min äldre bror Joakim är så nära bekant med både Scottie Pippen och Peter Forsberg. Peter visste jag sedan tidigare tack vare retrotröjan, men Scottie? Nä, det var något nytt. Stort!

2008-01-12 @ 14:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0