Heath Ledger död

Annorlunda morgon.

Klev upp samtidigt som Jocke. Vi gick tillsammans ner på stan. Han till jobbet och jag till OKQ8 för att hämta ut mina böcker från adlibris. Kallt som sjutton ute, men jag var välklädd med täckbyxor och allt, så jag tyckte bara att det var skönt med frisk luft för en gång skull.

På väg hem från OK får jag ett sms av Emelie. "Heath Ledger är död." Shit. Trodde att hon skämtade först, men så var det inte. Läskigt som fasen. 28 år, det är tragiskt. Och en dotter på 2 år. Huga.


Heath i klassisk Emelie och Lisa film från back in the days. "10 orsaker att hata dig".

Ibland undrar man ju vad som kan få sådana framgångsrika människor att ta livet av sig, eller bara att bete sig väldigt konstigt (typ Brittan). Har de inte allt och lite till? Jag tycker det är smått tragiskt och läskigt att människor är så lättpåverkade av omgivningen. Sedan kan man ju diskutera medias påverkan på det hela och deras omänskliga handlande i många situationer...

Det kommer i alla fall att bli konstigt att se filmer med honom i framtiden. "Brokeback Mountain" är ju en av hans största och bästa anser jag. Om man inte sett den, se den.

Nä, nu ska jag trycka i mig lite frukost och försöka sätta igång med läsandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0