Rom 21/7 - 28/7



Ikväll klockan 23.00 åker vi med bil ner till Skavsta flygplats, för att imorgonbitti klockan 7.00 flyga ner till Rom, Italien.

Just nu sitter man bara och väntar på att få åka. Allt är packat och klart. Resfebern började sätta in lite smått i går kväll. Eftersom jag jobbat i princip hela veckan har jag inte hunnit bli nervös, ganska skönt egentligen. Det enda negativa med att jag har haft fullt upp denna vecka är att jag glömt att kolla upp mitt pass...

I förrgår kväll kom jag på att jag inte visste var jag hade mitt pass. Fick lite smått panik, men hittade det som tur var. Men till min förskräckelse och förvåning såg jag att passet gått ut - den 2:a juli 2008. SUCK!

Efter den sömnlösa natten ringde jag Skavsta flygplats direkt på morgonen och frågade lite angående provisoriskt pass. Som tur var öppnade dem klockan 5.30, så om jag hänger på låset ska det nog gå fort att ordna det. Men självklart kostar det ju lite extra, 980 kr närmare bestämt, men det får man ta när man varit dum och slarvig. Det viktigaste är att jag kommer med flyget.

Nu ska jag fortsätta fördriva tiden med nått.
Håll tummarna för att det går smärtfritt att fixa passet och att vi får fint väder och en trevlig vecka nere i Rom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0