Halsfluss och inredning

En sån´ dag. En sån´ där dag som innehåller det mesta.

Min dag började med att Joakim väckte mig vid 8 och ville att vi skulle ringa till vårdcentralen. Han har nämligen haft väldigt halsont och feber de senaste dagarna. Han hade i morse så ont att han knappt kunde svälja. Vi ringde till vårdcentralen och fick en tid till klockan 10.30. Då hann jag precis gå på mötet på jobbet, där vi blev bjuden på glasstårta, mums! Efter det åkte jag raka vägen hem för att hämta Joakim för att sedan fortsätta ut till Matfors.

Väl på vårdcentralen var det mest väntande vi fick sysselsätta oss med. När alla prover var klara så var det klart att min älskling fått halsfluss. Inte alls nå roligt, men otroligt skönt att det inte var körtelfeber. Nu är det en penicellinkur på 10 dagar som väntar. Förhoppningsvis har jag inte blivit smittad än, men man vet aldrig. Det kan ju ta några dagar innan det bryter ut, men jag håller tummarna för att jag ska slippa.

När vi hade varit på vårdcentralen åkte vi hem till Joakims föräldrar för att låna en häftpistol och en metallsåg. När vi kom hem satte jag igång och pysslade direkt. Vi fick nämligen en kökssoffa som syster hade haft i deras lägenhet här i sundsvall och den ville vi klä om, så det gjorde jag lite snabbt. Efter det sydde jag en gardin i samma tyg som soffan. När detta var gjort började jag såga av rullgardinen som vi ska ha bakom gardinen i köket, pga all sol som lyser in på eftermiddagen. Det var ett projekt i sig. Att såga av en metallstång med en slö såg var inte det lättaste, men jag klarade av det och nu sitter allt på plats och det blev väldigt bra måste jag säga.


Se så fint det blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0