Påskhelg

Det har varit en ganska mysig påskhelg trots att jag har jobbat största delen av den. Förstår inte varför vi ska ha öppet när det inte kommer nå folk. Det blev två lååånga jobbdagar.

I fredags jobbade jag inte och då passade vi på att gå runt sidsjön med Malin, Pålle och Evelina. Det var riktigt härligt med sol och mycket folk. Morbror Joakim var även nöjd över att få styra barnvagn =)

På fredagkväll blev det utgång. Många hemvändare. Trevligt.

Efter jobbet igår tog jag bilen ut till Matfors där resten av familjen Norberg redan befann sig. Det bjöds på god påskmiddag och lite påskgodis. När vi kom hem, runt 23.00, såg vi film - "Så som i himmelen". Den är riktigt bra faktiskt, speciellt med tanke på att den är svensk.

Idag var det om möjligt ännu mindre folk som var på jobbet och handlade. Suck. Gick runt och märkte varor mest hela dagen. Åkte och handlade lite innan jag for hem. Väl hemma blev jag bjuden på mexikanska hamburgare, mycket gott.

Nu väntar lite skolplugg och sedan, klockan 21.00, är det "Hockeyhjärtan" på SVT. Här berättas om den fantastiska klubben Modo Hockey som har producerat orimligt många högklassiga NHL-spelare genom tiderna. Får inte missas!


Festligt värre på långfredag.

Påskmiddag i Matfors. Jag hade tur att få två påskägg på min tallrik.
Lilla Evelina var självklart the center of attention =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0