sportlov

Nä, själv har man inget sportlov, men en massa skolbarn har ju turen att få ha det i alla fall. En decimeter snö har det kommit inatt också, så de som gillar skidor och annat är nog glada. Jag var nog mer inställd på att det kunde få bli vår nu, men det är ju i och för sig fint med snö på backen isället för is. Men det här är nog borta på ett nafs.

Sitter och käkar min grötfrukost nu, samtidigt som jag lyssnar på soundtracket från filmen igår (Into the wild). Låtar med bara Eddie Vedder. Så jäkla grym och speciell röst. Sexigt som få. Han sjunger i Pearl Jam till vardags.

Vid tvåtiden kommer mina studiegruppsmedlemmar hit. Vi ska gå igenom lite texter som vi läst. Alltid trevligt med lite främmande. Då får man en anledning att använda kaffebryggaren också. Jocke och jag dricker inte kaffe, så den står mest och dammar där i hörnet.

På onsdag kommer förmodligen lillasyster Ida hit och hälsar på. Det ska bli riktigt kul. Hoppas vi kan hitta på något roligt att göra då.

Nä, nu ska jag ta tag i disken och sen ska jag läsa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0