Dagis

Ja, idag har jag och min klasskompis Jenny besökt en förskola ute i Sundsbruk för att studera deras arbete emot könsstereotyper mellan flickor och pojkar.

Förutom att det var väldigt intressant och spännande att se hur de jobbade på den förskolan fick man en massa mysiga minnen. Jag kom på hur kul det kan vara att jobba med barn, att åstadkomma och se förändring. Och de är ju så gulliga. Man förvånas över hur mycket de verkligen kan och hur viktig man som vuxen är för dem. En häftig känsla faktiskt.

Snart ska vi ut och jogga i blåsten.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej du! Det var inte igår minsann! Kom på att du ju har en blogg som jag aldrig är inne på. Nu har jag fastnat här en liten stund. Vad snygg du är i håret! Värsta coola tjejen du är! Själv känner jag att jag sett likadan ut sedan högstadiet ungefär... :) Hoppas allt är bra med dig! Vad gör du nu? Du pluggar, eller hur? Vad var det nu igen? Förlåt för att jag aldrig kommer ihåg. Själv rullar livet på med skola och annat. Snart är det sommar också och det känns så skönt att få jobba lite och slippa skolan ett tag. Vad gör du till sommaren? Nu måste jag få i mig lite mat innan jag förtvinar... Stor kram till dig! Ps. Jag läste ditt inlägg om vikt och förstår hur du känner. Det är faktiskt inte så kul att vara liten/smal alla gånger! Varför måste folk ha så mycket åsikter om hur man ser ut? Ds. Kram igen!! Hälsa Joakim.

2008-05-12 @ 17:18:21
URL: http://amason.blogg.se
Postat av: mamma

Vem vet, du kanske hamnar på jobb med barn till slut ändå?
Vi ses till helgen.

2008-05-13 @ 22:16:24
Postat av: Maria

Hej igen! Jag kanske borde skriva ett mail istället för att skriva här, men vaddå?! Ok, barnens hus för dig.. då kanske man måste åka dit någon dag i sommar då. :) Eller så kanske det går att ses ändå! Åh, det vore så kul att träffa Mikaela också. Tänk att hon är mamma! Rätt coolt! Vi kanske kan ses alla tre om det passar?

2008-05-14 @ 21:18:06
URL: http://amason.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0