Mösspåtagning

Mitt dåliga bloggande håller i sig, trots att det faktiskt händer en hel del saker, eller kanske just på grund av att det händer en massa saker.

Idag har jag och Jenny i alla fall äntligen lämnat in vår B-uppsats. Nu väntar bara oppositionen på tisdag. Då får man veta om man verkligen skrivit rätt, eller om man varit ute och cyklat helt, för någon handledning kan jag inte säga att vi har fått. Efter det är det sommarlov på riktigt, men vi fick känna på lite lovkänsla idag på torget då studenterna hade sin mösspåtagning. Däribland min kära syster. Tänk vad glad man blir av studenter. De smittar verkligen av sig. Avslutningstider är glada tider, även om man inte går i grunskola eller på gymnasiet. Så roligt att det äntligen blivit något man kan kalla sommarväder också.

image207

Idag ska vi sälja bilen också, fort går det. Joakim la ut den på blocket förra veckan och nu snart är den borta. Vi letar frenetiskt efter ny bil. Efter många funderingar hit och dit om märken och så har vi nästan bestämt oss för en Peugeot 307, årsmodell -02 eller -03. En mycket fin bil som fått väldigt bra betyg i alla tester som vi har kollat i alla fall. Nu får vi bara hålla tummarna att vi hittar någon snart, så vi slipper åka buss överallt. =)

image208
Ja, där har ni en bild på en sjukling. Igår efter att vi sprungit runt Sidsjön blev jag hur snorig och tjock i huvet som helst. Först trodde jag att det var på grund av all pollen, men insåg ganska snabbt att det var en mindre förkylning som bröt ut när jag sprang. Lustigt det där. Jag hade verkligen inte känt av någonting alls innan, men så blir det ju ofta när man har mycket att göra. Kroppen stöter liksom ifrån alla symptom när man är stressad och har mycket att göra och så fort man börjar slappna av kommer allt på en gång. Jag hoppas bara att förkylningen inte håller i sig alltför länge. Vill ju vara frisk och kry över helgen eftersom jag är ledig.

Oj oj, nu blev det ett långt inlägg. Aja, man måste ju ta igen allt. På återssende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0