Storstädat

Man får visst mycket gjort när man är ensam hemma.

Jag började dagen med att ta lite sovmorgon fram till kl 10 ungefär. Efter frukost satte jag igång och plugga. Hann läsa på och punkta upp det jag ska skriva imorgon. Känner att jag ligger bra till för att hinna med att skriva klart nu i helgen.

Efter lunchen gick jag ner en sväng på stan och lyckades få med mig ett par jeansleggings (äntligen!), en fin sommartunika/linne och ett par trosor hem. Köpte även en glass som jag mumsade på i solen på vägen hem från stan.

Satt och degade framför tv:n fram till min enkla middag bestående av blodpudding. Sedan jag käkade upp middagen vid fem och fram till nu har jag alltså storstädat. Har tagit fram utemöblerna till balkongen och städat upp vårt lilla utrymme i hallen bakom skynket där vi lyckats ställa allt från färgburkar till kartonger på hög. Men nu är det fint där minsann. Sedan har jag även dammsugit och skurat hela lägenheten.

Nu tänkte jag bara lägga mig i soffan och glo på tv hela kvällen. Först Robinson sen Phone booth och En djävulsk romans.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0