Drömmar

Helt otroligt vad hjärnan kan spöka med en. I natt drömde jag en himla massa. Kommer inte exakt ihåg vad det var just nu, men de väckte i alla fall jobbiga känslor precis när jag vaknade upp. Imorse, runt 6.00, vaknade jag och kände mig väldigt ledsen pga en av dröm. Det blir liksom så verkligt allt det man drömmer om. Läskigt egentligen hur hjärnan kan spela sådana spratt. Till slut somnade jag om och då hann jag drömma lite till, men den drömmen var inte alls lika känsloframkallande så när klockan ringde var den där ledsna känslan borta, bara sådär.

Som tur är är jag inte en sådan som tror att drömmar "betyder" något. Jag ser nog drömmandet mer som något som har fysiologiska förklaringar, eller vad man nu kallar det. Jag tror att drömmar är hjärnans sätt att nysta upp allt som man faktiskt har där inne. Sen beroende på om man minns drömmen eller inte tror jag har att göra med vilken kvalitet man har på sin sömn just då. Jag har inga vetanskapliga bevis för detta, det är bara så jag tänker. Det är mycket mer lugnande att tänka så och inte ta drömmarna på så stort allvar.

Nä, nu ska jag fortsätta plugga efter en god fetaostsallad till lunch. Har hunnit läsa ca. 50 sidor på förmiddagen, satsar på minst lika många till innan det är dags att laga middag. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0